Maxifoto logotyp

Inga artiklar

Fakturafrågor

Varför ska jag fylla i personnummer?
Om du köper mot faktura så krävs både personnummer och telefon för att köpet ska godkännas. Det är ett krav från Klarna som ger krediten.
Det är dessutom väldigt smidigt eftersom din folkbokföringsadress hämtas med automatik när du fyller i ditt personnummer.

Varför har ni gjort en kreditupplysning?
Det ska vara tryggt att handla genom oss och därför har vi självklart ett stort ansvar att göra så korrekta bedömningar som möjligt. För att kunna göra det hämtar Klarna vid fakturaköp bland annat information från en extern kreditupplysningbyrå. Detta görs vid de tillfällen Klarna saknar information eller behöver uppdatera den information de redan har. Informationen behövs också för att kunna identifiera dig och säkerställa att varorna skickas till din folkbokförda adress.

Informationen Klarna hämtar är endast en mikroupplysning, vilket betyder att din kreditvärdighet inte påverkas och att det inte heller syns hos banker eller kreditgivare.

För ytterligare frågor ber vi dig att kontakta Klarna direkt: Tel: +46 (0)8 – 120 120 10

Det går också bra att kontakta dem via Klarnas hemsida. (Vänligen notera att Klarna endast hanterar fakturarelaterade frågor.) 

Varför har jag fått en påminnelse?
En påminnelse, inklusive 50 kr i påminnelseavgift,  skickas till dig när vi saknar betalning eller när du inte betalat din faktura i tid. Du kan hitta mer information kring vad som återstår att betala via: www.klarna.com. Dit kan du också vända dig om du anser att du utfört betalningen i tid men ändå mottagit en påminnelse.

Jag vill se min originalfaktura
Du kan enkelt nå din originalfaktura via www.klarna.com på bara några sekunder! Det enda du behöver göra är att fylla i person - och fakturanummer i de angivna fälten, välja "Jag vill se originalfakturan" i ämnesraden och trycka på "Behandla fråga". Du får sedan möjligheten att se din faktura i pdf-format genom att trycka på "Visa" i det blåmarkerade området, och kan lätt nå dina betalningsuppgifter!

Vad händer om jag betalat direkt till Derigo Meda AB (Maxifoto.se) istället för Klarna AB?
Har betalning skett till oss istället för Klarna AB kommer din betalning att föras över till Klarnas bankgironummer inom kort.

Kan ni förlänga mitt förfallodatum?
Vi har möjlighet att förlänga ditt förfallodatum på originalfakturan om särskilda omständigheter skulle råda. Vi ber dig i så fall kontakta Klarnas kundtjänst via kontaktformuläret på www.klarna.com

Jag saknar min faktura och vill betala
Du kan enkelt nå dina betalningsuppgifter via www.klarna.com på bara några sekunder! Det enda du behöver göra är att fylla i person - och fakturanummer i de angivna fälten. Där har du även möjlighet att se din originalfaktura.

Har ni mottagit min betalning?
Du kan enkelt kontrollera om Klarna AB  mottagit din betalning på www.klarna.com. Det enda du behöver göra är att fylla i person - och fakturanummer!

OCR-nummer
OCR-numret står längst ner till vänster på dina fakturor. OCR-nummer ska alltid anges vid betalning via Internetbank eller på en handskriven inbetalningsavi.

Fel pris på faktura
Om du har fått fel pris på fakturan vill vi gärna att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig. Vänligen beakta följande först:
Erbjudanden är alltid tidsbegränsade. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra beställningar som lagts innan ett erbjudandet började gälla, detta gäller även om din beställning levereras under den tid erbjudandet gäller.